Młodzież raz Cię kocha, a raz nienawidzi

Młodzież raz Cię kocha, a raz nienawidzi

No i w sieci mamy nowy skandal! YouTube huczy, a “skały” się kruszą. Wszystko rozeszło się o pieniądze, sławę i… widzów. Oczywiście chodzi o konflikt Rocka z Shogunem – dwóch aktywnie działających YouTuberów.

Wszystko zaczęło się od filmiku, który wczoraj na YouTube wrzucił Shogun, vloger opisujący życie w USA. Ten konkretny odcinek nie miał jednak nic wspólnego z Ameryką. Sebastian (bo tak na imię ma ten twórca) postanowił skomentować i opowiedzieć trochę o innym znanym YouTube’owcu. Zamiast opisywać całą sytuację może lepiej przedstawię Ci opisywane video.

Oczywiście Rock od razu opublikował filmik, w którym tłumaczy i wyjaśnia kwestię zarobków na YouTube. Było to oczywiste zachowanie w zaistniałej sytuacji. Przez kanał RockAlone2k przeszła fala krytyki ze strony stałych widzów.

Właśnie o tej fali krytyki chciałbym dzisiaj napisać. Nie chcę wypowiadać się kto ma rację, a kto nie. Nie jestem do tego odpowiednią osobą ponieważ nie mam informacji jak cała maszynka partnerstwa z YouTubem się kręci. Znajdzie się o wiele więcej ekspertów w tej dziedzinie.

Internetem rządzi młodzież. Znajdzie się wiele głosów, że to osoby z przynajmniej dwudziestoma wiosnami na karku są dużą częścią internetowej społeczności. To jednak najczęściej niepełnoletnie jeszcze osoby korzystają z wielu dobrodziejstw jakie niesie ze sobą Internet. Można powiedzieć, że są oni hard userami.

Młodzież cechuje się w Internecie przede wszystkim porywczością i łatwowiernością. Można to wykorzystać i obrócić w sukces. Tak zrobili m.in. wspominany już Rock, Rojo i wielu innych twórców treści w Internecie. Warto jednak zauważyć, że młodzież jest o wiele bardziej skłonna do zmian i nie przywiązuje aż tak dużej wagi do marki jeżeli chodzi o bezgraniczne zaufanie. Każdego tak wyrazistego twórcę można brać pod uwagę jako markę. Zrobili oni brand z własnego nazwiska czy ksywy budując przy niej społeczność tak samo jak robią to wielkie koncerny, oczywiście na mniejszą skalę i z mniejszym budżetem. Różnica to w sumie tylko proporcje.

W całej kontrowersji pod dużym znakiem zapytania stoi prawdziwość informacji podawanych przez obu panów. Niestety młodzież jest łatwowierna i kupuje wszystko co jest publikowane w sieci. Strasznie mnie irytują wiadomości publikowane w formie obrazku z tekstem, które często można spotkać na Kwejku. Ludzie się tym dzielą, a często są to informacje, których nikt nie próbował potwierdzić. Swego czasu na Demotywatorach się z tego nabijano podkładając jakieś głupie cytaty pod nazwisko znanych myślicieli. Wiele osób wierzyło w to bezgranicznie. Najgłośniejsza z podobnych spraw była chyba walka z rakiem przez Grubsona – popularnego wśród młodych ludzi muzyka. Kilka osób zebrało się na pewnym forum i wykonała dowcip, który w krótkim czasie rozprzestrzenił się w polskim Internecie robiąc przy tym nie małe zamieszanie.

[toggle title_open=”Zamknij” title_closed=”Grubson pokonał raka – internetowy dowcip” hide=”yes” border=”yes” style=”default” excerpt_length=”0″ read_more_text=”Read More” read_less_text=”Read Less” include_excerpt_html=”no”]Kliknij żeby powiększyć

[/toggle]

Coś co jest przepisem na sukces w jednej chwili może stać się przekleństwem i zadecydować o porażce. Taki właśnie może być finał całej tej historii. Myślę, że takie przetasowanie wśród społeczności Rocka może być zdrowe. Jeżeli społeczność jest jednogłośna, tworzy wokół swojej marki swoisty kult, a głosy krytyki są prawie niezauważalne to pierwsza oznaka tego, że jest coś nie tak. Czasami sukces może być porażką, a porażka sukcesem. Jestem ciekawy jak z tego kryzysu wyjdzie Rock. Cały czas będę obserwował sytuację. Jeżeli kolejne wydarzenia zainspirują mnie do pewnych przemyśleń, to na pewno się nimi z Tobą podzielę.

To może Cię zainteresować:

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1678017970 Szymon Szydełko

    Ludzie, wyjdźcie na dwór, umówcie się, namalujcie coś, pospfrzątajcie pokój, zróbcie cokolwiek, ale nie oglądajcie  jutuba!

    • murol

      Obawiam się że ludzie będą robić co chcą i Ci nic do tego 😉

  • Leon Zdziałek

    Gość przez 12 minut gada bzdury, że nic nie zarabia zamiast powiedzieć: tak, zarabiam 🙂

Przeczytaj poprzedni wpis:
Bez nazwy-1
Ćwicz swoją kreatywność!

Każdy ma w sobie kreatywność. Jedni mają ją mocno rozwiniętą i aktywną, inni natomiast głęboko schowaną gdzieś w podświadomości. Można...

Zamknij